Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Lågt intresse för Skogenracing

Gå ner 
+26
Alex_S
Sten
RsCoupe-71
Randombastard
mod
chimmy
_johan
Jobio
Painlake Racing
Fiechen
Svintoleffe
Eriksson
Arvidsson
Öbbe
Lindskog
Kanto
Limpdjur
Joel
Knez
Håcke
Henrik
Fjellström
rcy
XeroZ
bosse
Mikael
30 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 10:34

Har tappat väldigt mycket fart i forumet senaste året, bara på ett år har antalet besökare halverats här. Riktigt tråkigt, vart har ni alla tagit vägen?

Har genom åren följt många sidor, både lokala och länsöverskridande och dom flesta har dött ut och fallit bort i glömska och nu verkar Skogenracing gå den vägen också. Egentligen är det förmodligen vårat eget fel då många i crew har mycket annat för sig med barn och sådant och prioriterar inte skogenracing först på listan just nu.

Någon som har förslag vad som skulle kunna göras? Mer Råhälla körningar? För dåligt med filmer? Ointressanta projekt?

Någon som kanske rentav vill vara med och hjälpa till och driva allt framåt? Pm:a mig isåfall
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 13:48

Inte för att jag har deltagit så mkt i forumet, förutom i min egen tråd men även jag själv har juh familj o de tar tid , man har inte så mkt tid över till annat, men en sak o tänka på är att när många frågar frågor i turbokonverteringstråden så är vi duktiga på o hänvisa till att det skrivits över 10 ggr i tråden , tråden är på ca 70 sidor, ingen har tid o läsa igenom en tråd på 70 sidor för o få svar på en liten fråga!

Kanske sådana saker som man kan ta sig tid o svara iaf trots att det upprepats många ggr, det är juh trots allt därför folk vänder sig till olika forum!

Dett forum är det första bilforum jag började hänga på, min första turbosierra med extrasprut är juh resultatet av allt kunnande som finns på forumet, och det har bara blivit värre o värre byggen efter det Smile så jag kommer nog hänga här ett jäääääävla bra tag till iaf!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 13:56

Ja det har du faktiskt rätt i. Är lite illa skött av mig att inte svara men man blir ju lite trött på samma fråga om och om igen Smile Kanske skulle göra en bättre guide till att börja med

Tack för input!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 15:08

Få igång lite mer träffar, behöver ju inte vara lika stora träffar som vår och höst träffarna, men få i gång så det kanske blir en träff varje månad. Där man kan stå och snacka lite skit, och försöka styra upp så det är på samma plats varje gång? Med tanke på att det inte finns något utsatt plats nu för tiden där alla samlas (Tänker hur de va på tex Urfjälls tiden när alla visste att det var där man samlades och surrade skit.) Kanske kan ha försäljning av klibbor, kepsar, mössor, thisor mm mm .

Börja köra Råhällan igen som det var för något år sedan, när det var Råhälla nån gång i månaden? Folk byggde ju ihop skojbilar bara för att komma dit och köra.

Kanske börja med en Skogenracing cup? Köra lite smårace nån gång i månaden, för endast aktiva skogen medlemmar. Vinnaren av totalcupen får nå tröjja eller något sådant?



///J GSR


Senast ändrad av XeroZ den sön 04 maj 2014, 16:02, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
rcy
Skogenracing Medium
rcy


Antal inlägg : 86
Age : 47
Namn : rcy
Från : Gävle
Kör : Saab, BMW, Audi
Registration date : 11-01-24

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 17:04

Håller helt med XeroZ här.

Mer träffar och sammankomster, behöver inte alls vara något märkvärdigt.
Och det där med mötesplats ligger det verkligen något i. Finns ju definitivt ett stort motorintresse häromkring men allt känns väldigt splittrat, folk buntar ihop sig i smågrupper och hänger i sina egna garage.
En naturlig mötesplats dit man bara spontant kunde åka en lördagkväll och stöta på likasinnade skulle säkerligen öka gemenskapen en hel del.

Som forum är skogen redan helt ok, men av erfarenhet kan jag säga att det är väldigt sällan något som enbart är ett forum överlever särskilt länge.
Till överst på sidan Gå ner
Fjellström
Skogenracing Large
Fjellström


Antal inlägg : 205
Age : 34
Namn : Per
Från : Strömsund
Kör : Ford Scorpio x2
Registration date : 11-09-13

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 18:27

Projekten är mer intressanta än någonsin tycker jag men är lite snålt med filmer, är kanske dags för en ny Sundaydriving with Skogenracing Smile
Själv läser man nästan allt slaviskt men är sällan man skriver något tyvärr.
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 18:41

Jag tror att facebook tagit över många forum tyvärr.

Sen verkar de överlag som att bilintresset har ändrats en del. De blir mer omfattande ombyggnationer som kostar mer och följden blir att de uppdateras mer sällan. Många av de som hängt här länge har väl som sagt andra saker som tar mycket tid.

Jag saknar också filmerna som ni i skogen gjort Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 20:46

Bra skrivet alla, jättebra att spåna på lite.

Få till en träffpunkt skulle vara bra. Råhällan ska vi ta tag i och köra mer. Femkamperna har visat sig väldigt populära.

Filmer har vi varit dåliga på, svårt att toppa varenda gång kanske och bilarna vi haft har mest gått på strippen sista året också och är sällan något att visa.

Håller med om Facebook. Många tyr sig dit och Skogenracing har en sida som är rätt populär men jag tycker endå facebook är ett rätt dåligt substitut då all kunskap som ett forum tillhandahåller försvinner i och med en sådan övergång.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Fjellström
Skogenracing Large
Fjellström


Antal inlägg : 205
Age : 34
Namn : Per
Från : Strömsund
Kör : Ford Scorpio x2
Registration date : 11-09-13

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 04 maj 2014, 22:03

Tror inte Facebook är framtiden, känns som det har sjunkit i popularitet senaste tiden. Däremot är forumet ganska känt även här uppe i Jämtland men är väldigt få som är registrerade och skriver.
Är sant som du säger att det är mycket intressantare och roligare att se en turboford sladda runt på gatan än att gasa på några hundra meter rakt fram Smile
Till överst på sidan Gå ner
Håcke
Skogencrew
Håcke


Antal inlägg : 1091
Age : 52
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 07:55

Tror definitivt inte att fb e framtiden faktiskt... Sen ett forum e inte bättre än vad medlemmarna gör det till! Till hjälptrådarna kanske man skulle kunna lägga dom vanligaste frågorna och svaren på 1a och 2a sidan i tex ms tråden? Bara småspånar lite halvseg efter nattjobb nu Smile sen en fast plats att träffas på e ju svårt att få till tyvärr.. Men kan jag hjälpa till på nåt vis e det bara att hojta till...Smile gonatt
Till överst på sidan Gå ner
Knez
Skogenracing Large
Knez


Antal inlägg : 249
Age : 35
Namn : Theo
Från : Gefle
Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46
Registration date : 09-05-15

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 09:29

Själv kommer jag ihåg mytbildningen kring Skogenracing när jag var i 18-årsåldern.
Alla skulle ha en Sierra med Pinto och alla skulle turbokonvertera. Nu blev det väl inte riktigt så, så klart, men det var ändå känslan av att det fanns möjlighet till effekt för oss stackars fattiga gymnasieelever som fick svartmecka oljebyten och bromsbyten på helgerna för att ha råd att åka bil till skolan i veckorna.

Sen bilträffarna som kulminerade nånstans för 5 år sedan var rätt episka. När Kryckan hade fixat till Sierran så den hade bur och Micke åkte 2.9a Turbo i Caprin med MT-75... Kommer ihåg en vårträff från Gösta Samuelsson rätt bra när man knappt kom in på området alls. Fullt med folk och fullt med bilar.

Jag och Håkan surrade lite om bilburen ungdom när vi åkte runt i stan för någon helg sedan.
Det känns kanske som om det inte är så många av den yngre generationen som är intresserade av hemmasnickrade turbobyggen eller trim till standardturbo-bilar? Sen har som Micke säger den lite äldre generationen börjat falla bort pga barn och omprioriteringar i livet.

Vet inte alls jag. Känns som om träffar under skogen-flaggan vore ett steg att gå.
Det var dock alltid, i alla fall för mig, dom hemmasnickrade lösningarna och experimenterandet med saker som "inte skulle funka" som gjorde att allt blev så intressant och roligt att läsa, följa, och sen se i verkligheten på träffarna.

Kanske en del av hemsidan där alla guider ligger dokumenterade och uppdatera dessa med svaren på de mest relevanta frågorna? Vad det gäller forumaktivitet tror jag det måste vara någon kombination av körningar på Råhällan, fräna byggen och och träffar. Annars vet jag faktiskt inte förutom kanske sökmotoroptimering då Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Knezzen
rcy
Skogenracing Medium
rcy


Antal inlägg : 86
Age : 47
Namn : rcy
Från : Gävle
Kör : Saab, BMW, Audi
Registration date : 11-01-24

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 14:18

Det där med guider på hemsidan är nog ingen dum ide.
Tänker instinktivt på någon form av Wiki med FAQ'er och steg-för-steg guider. Det finns ju som sagt en enorm kompetens här på forumet, varför inte se till att den används och sprids på lämpligt sätt?

Ang hemsidan, så händer det ju inte särskilt mycket där.
Kanske borde ha nåt i stil med "månadens projekt" eller kanske "veckans garagebesök" eller liknande? Tänker mig något i formen av en artikelserie där någon besöker ett garage och skriver lite snabbt om dom olika projekten där, knäpper lite kort och ställer några korta frågor.
Allt tar ju givetvis tid och kräver att någon gör det, men nog borde det väl finnas tillräckligt med frivilliga för att få ihop någon timme i månaden till sånt? Jag kan då gärna ställa upp nån timme då och då om det skulle behövas.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 19:07

Det är en hel del jobb med guiderna men ska försöka sätta mig ner någon helg och skriva så mycket det går. Vet att det är många som t.ex vill veta hur man kopplar in MS på en BMW
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Knez
Skogenracing Large
Knez


Antal inlägg : 249
Age : 35
Namn : Theo
Från : Gefle
Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46
Registration date : 09-05-15

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 19:10

Synd att det inte går att få loss databasen till forumet. Då skulle man kunna integrera allt med hemsidan och ha en separat del för guider som inte är en vanlig forumkategori.

Vilket som så är det väl bra att det finns. Kanske ett subforum under "Teknik" som heter "Guider"?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Knezzen
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 21:02

Vet inte vad du pratar om. Jag läser varje post här och kollar i stort sett varje dag här. Skriver inte jätte mkt eller har uppdaterat min egen tråd men det kommer... Gillar inte att kladda ner trådar för mkt.
Sen kan man inte läsa en Guide på 70 sidor så vill man ju inte lära sig och kan fara åt helvete enligt mig. ;)Nä men nästan. Så många timmar som man själv lagt ner på att läsa och lära sig ska man då lägga massa tid på att upprepa saker för 5:e gången? Men lite nya Guider hade nog inte varit fel, speciellt då många verkar tro att MS guiden bara gäller Ford t.ex.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimemån 05 maj 2014, 21:59

Jag tror att det ligger mycket i det Knez säger med att nivån har höjts kombinerat med ålder och intresse.

Sen guiderna vet jag inte om det hjälper, stor del verkar vare latare nu för tiden och har problem å frågor med saker som står i klartext att läsa bara man letar. MS är inte för den som vill följa en 1-2-3... guide och inte sätta sig in i hur det funkar. Då kan man ha tur att det funkar, men är det nått som strular så frågar man saker som man kan hitta om man sätter sig 10min vid google å söker, men det är klart det är ju lämpligare om nån annan sätter sig å skriver ett inlägg på 10min av sin tid istället... En annan sak är de om man läser å inte riktigt förstår vad dom menar då de kan vara lite kryptiskt ibland.
Till överst på sidan Gå ner
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimetis 06 maj 2014, 21:36

Tycker att ni på Skogenracing har gjort ett otroligt bra jobb med erat gäng och detta forum, alla känner till er även min chef som är 67bast vet direkt när en bil kommer från Skogenracing Smile Men även jag som "dyrkar" Skogenracing, har börjat hänga mindre och mindre här senate kanske 8 månaderna och det är väl mycket pga att det är så långt mellan updates i projekttrådarna och i teknik är det mest frågor som rör ms, vilket jag inte vet ett skit om.

Känner ändå en känsla av att man kommer hem när man besöker forumet och skrattar ofta åt era skämt sinsemellan, därför tror jag att detta är värt att bygga upp igen! Om det blir mer arrangemang kan jag tänka mej att donera en summa då och då som tack och även för att finansiera fulprojekt som ni kan göra på en vecka osv...

Känns som att forumet kan behöva en rensning och hemsidan oxå.

Det var mina 5cent.


Edit: Jag tycker oxå att Skogenracing är något som jag vill bli en del av, känner mig lite avundsjuk på det ni har skapat genom åren då det knappt finns några bilintresserade i min ålder som jag känner så jag har ingen att agera ut mitt bilintresse med men ni som skapat detta är ju aningen äldre och vill knappast hålla på med 0budget volvoturbotrimmande Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimeons 07 maj 2014, 01:58

Har följt skogen sedan .org tiden och följt hela resan till idag. Är oxå en sån person som ofta är in och läser men skriver allt för sällan...

Ibland kan man sakna dessa enkla konverterade bilarna som används flitigt vid träffar och det kommer upp nya sköna filmer var och varannan helg. Kollar man på (bilder/filmer) så händer det inte allt för mycket nu för tiden. Det blev väldigt seriöst och ganska påkostade byggen som tog över. Som du säger Micke så har det mest varit stripkörning å blir väll enformigt med bara sånna klipp. Kort och gott då kan jag sakna tiderna då du åkte silvriga pinto sierran å dess filmer på den och andra bilarna såklart.

Känner mig oxå hemma när jag öppnar upp forumet och hoppas det får fart igen!
Till överst på sidan Gå ner
Knez
Skogenracing Large
Knez


Antal inlägg : 249
Age : 35
Namn : Theo
Från : Gefle
Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46
Registration date : 09-05-15

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimeons 07 maj 2014, 15:19

Intresset för trimmade gammelbilar känns rätt så svagt överlag nu för tiden.
Det går ju att plocka upp en Audi S4, Volvo 850 T5 eller en sunkig 740 Turbo för nästan ingenting jämfört med vad dom kostade "back in the days".

Kidsen nu för tiden kanske helt enkelt inte ser någon effektmässig vinst i att turbokonvertera en gammal Sierra eller Volvo 142, dom kan ju plocka upp en bil med turbo som standard för motsvarande kaffepengar vad dom kostade för 10 år sedan. Sen går det (så klart) inte att jämföra köpta hästar med nånting man byggt själv, men det kan kanske vara en av anledningarna till det svala intresset överlag vad det gäller hemmasnickrade turbobilar och därigenom även för Skogenracing.

Just for old times sake: http://web.archive.org/web/20021215080155/http://skogenracing.myftp.org/index.html
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Knezzen
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimeons 07 maj 2014, 21:01

Bra feedback från er. Har att fundera på
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Fjellström
Skogenracing Large
Fjellström


Antal inlägg : 205
Age : 34
Namn : Per
Från : Strömsund
Kör : Ford Scorpio x2
Registration date : 11-09-13

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimeons 07 maj 2014, 21:26

Känns som att det går lite i vågor vad för bilar som är populära, där jag bor är passat 1.8t/1.9tdi vanligaste ungdomsbilen. Verkar vara snålt med något mellanting, antingen det eller helsmidd bmw turbo med 700whp Smile
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimefre 09 maj 2014, 14:59

Knez skrev:

Just for old times sake: http://web.archive.org/web/20021215080155/http://skogenracing.myftp.org/index.html

Go flashback man fick där, inte igår man såg den sidan..

Ja mer ideér mottages gärna så kanske de går att få lite sug igen hos oss "gamla" skogengubbar o få fart på sidan/forumet..

Mer enkla träffar är en bra och enkel väg att gå som inte kostar nåt heller!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimelör 10 maj 2014, 09:40

Jag tycker att detta forum är det (som någon annan sa) mest hemtrevliga forumet, själv så är jag minst in här 8-10gånger per dag för att se om det finns något intressant att läsa.
Jag tillhör väl troligen dom yngsta här på forumet och tycker det är otroligt roligt att läsa om vad alla håller på med,
sen kan jag även nämna att jag läste Mikaels gamla tråd om den silvriga Sierran för någon dag sedan och det var då jävlar i min själ en intressant läsning men även hysteriskt rolig när man kom till delarna där Öbbe och Mikael bråkade om vem som var snabbast på Skogen.
Är väll lite sånt man saknar där folk faktiskt diskuterar i trådarna, kanske även ställer frågor osv för nu är det ju mesta dels "Lycka till!", "Snyggt!" och kanske om projektet varit stillastående "Hur går det här då?".
Jag vill ju som sagt lära mig så mycket som möjligt av dom gamla rävarna här på forumet, jag har både en Sierra 2.8/9 kombi och ett pinto turbo projekt,
men man blir tyvärr inte så intresserad av att uppdatera projekt när det egentligen inte ger något gensvar och det är väl en anledning att min Sierra Turbo tråd har varit ouppdaterad ett bra tag även fast det hänt saker och ting.
Till överst på sidan Gå ner
Eriksson
Skogenracing Elite
Eriksson


Antal inlägg : 2236
Age : 34
Namn : Tommy
Från : Gårdskär
Kör : Ford Escort Mk2
Registration date : 07-08-21

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimelör 10 maj 2014, 20:12

Ja de är väl olika för olika personer.. men min variation är att bil intresset var mycket bättre och större för några år sen.
Min dagliga dos av Skogenracing.com var ca 3 gånger per dag. Precis lagom för att se senaste uppdateringarna och nya trådar och saker till salu.
Idag besöker ja Skogenracing.com 1 gång per månad ungefär (mest för Escorten :)MK2OR <3!!  Men även V6 Turbos som är mycket intressant!
Mitt intresse för att driva ett bil projekt här är ca 30% och de har mycket med att göra tex: Bilträffar, Race, Projekt och andra projekt på sidan av.
(Just nu i skrivande stund så har jag ett traktor renoverings projekt och ett båt byggprojekt som passar bättre på andra forum.

Bilträffar: Gör att folk vill få ut sina fina bilar och visa upp dem! och då växer intresset för flera som är där och titta att göra något själv och visa upp,
Och så föds massor av projekt som dem vill visa upp vid nästa träff! eller nästa eller nästa..  
(Nu är det inte många träffar längre, finns ju knappt en laglig parkering kvar att få stå på ens)

Race: Vet inte hur många år sen de var.. men tänker man tillbaks lite så var det väl minst varannan helg man var ut på sommaren
och fick se 10+ bilar allt från 200hk till 800hk göra på på gatorna och all information om tid och plats fanns tillgänglig här eller zatzy.com eller Garaget.org
(Nu FÖR MIG som inte är i gänget så finns det ingen information längre, Allt är hemlighets stämplat och väldigt tyst om enda man hör är hur de gått dagen efter.
2013 såg man kanske 1 eller 2 race? Kommer inte ihåg nu men var väldigt tråkigt för den mycket intresserade och skötsamma personen.
Även de minskar intresset för att skruva/bygga eller följa andras projekt som man inte får se in action.
Men självklart förstår ja varför de är hemlighets stämplat nu för det funkar inte med 500 bilar i publik och fyllesvin och även nu läsande poliser i forumen men ändå.. de var bättre förr! Smile (Edit: Pratade om detta igår och fick reda på att det varit två helger i rad nu så måste nog visa mitt intresse lite mera så folk säger till)

Projekt: Budget trimning, snabba projekt, vanliga bilar, original motorer med turbo på häng! Massor av bilder och filmer!
Guider och massor av information att "kopiera" och det var inga fantasi saker för en själv att uppnå!
Man passade in man behövde inte skämmas för sina dåliga grejor det var helt okej!
(Nu känns de som Skogenracing är för seriöst för att prydas med dessa projekt, dem är inte bra..
I dag byggs 1-3års bilar med 500hk och 1000hk och de blir långt mellan intressant information i trådarna
och även mera hemligheter i projekten där man inte kan "kopiera" längre alltså fantasi saker för en själv när man inte har kunskapen.

"Bara döda fiskar följer strömmen" men nu är det så att jag gillar att följa strömmen ja gillar att bygga något som ja vet funkar!
och vet hur man ska göra. Har ett intresse nu på ca 98% att bygga V6 Turbo i sierra för de känns inte omöjligt!
Lagom pris och de finns så bra information här och mycket hjälp! de uppskattas mycket!
Men även här så förstår ja ju självklart varför folk bygger dessa påkostade bilar nu. Alla vill ju ha bättre och många har kommit långt, och för längesen gått ifrån "skiten"
Är ju sjuka bilar som byggs nu, riktigt grymt! men kanske folk inte känner lika stort intresse för dem när de bli långt mellan inläggen och bilderna och tiden rullar iväg.



Till slut måste det sägas att Skogenracing.com är det bästa forum jag någonsin har varit medlem på!
Otroligt hjälp vänliga medlemmar och inga dumma kommentarer eller nertryckt som kan få en att tappa intresset lätt.
Härlig atmosfär i forumet och man kände/känner sig som en i familjen.. något som är svårt att hitta i forum.
Nej hoppas verkligen inte Skogenracing försvinner hoppas på en uppgång och en uppgång ute på stan också!
Ska försöka göra min del och vara mer aktiv här om det gör skillnad, och hoppas fler gör det!

Hoppas de inte svider i ögona för mycket med mina färgval och felstavningar dem får ni på köpet! Mvh Tommy Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitimesön 11 maj 2014, 16:02

Arvidsson:

Ja det var bra drag förr och mycket trissningar och jävulskap så helt klart var det mycket roligare Smile

Eriksson:

Håller med om racen, förr var det mycket roligare när det var mycket publik och drag runt allt, gillar heller inte hemligheterna men har blivit svårare med åren att arrangera för dom som gör det så förstår varför. Men det går faktiskt att fråga runt så kan man snappa upp när

Angående projekt så har du rätt där, stora överdrivna projekt tar tid och det händer inte så mycket, men jag själv försöker gå back to basic med mitt nya bygge
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Lågt intresse för Skogenracing Empty
InläggRubrik: Sv: Lågt intresse för Skogenracing   Lågt intresse för Skogenracing Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Lågt intresse för Skogenracing
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Turbon sitter för lågt för oljereturen till sumpen
» Mange-83- Återupplivning av den gamle sierran(ligger lågt då RS 2000 i doch går
» Intresse koll bänkning!
» Finns det nått intresse för en annan typ av race?
» Skogen kläder & Bli Snyggast i Sommar- Intresse tråd

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: