Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 El fell sierra xr4i 2.9

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Nolton
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 41
Namn : Erik olsson
Från : Kumla
Kör : Sierra
Registration date : 15-04-19

El fell sierra xr4i 2.9 Empty
InläggRubrik: El fell sierra xr4i 2.9   El fell sierra xr4i 2.9 Icon_minitimeons 14 okt 2015, 01:21

hej har ett par st sierror

Störde mig på att sopa mätaren visa fel i instrumenterat panelen efter ja bytte flödes mätare i tanken till en jag visste fungera,,, så jag skruva ut instrumentpanelen och bytte soppa mätaren

Fick även för mig och full släcka abs lampa genom att serger koppla lampa från oljegivare så det inte ska gnälla om abs lampa på bilprovningen...


allt värkar fungera bra sopa mätaren värkar stämma osv hävde mig in i bilen och åkte och tanka fult och märke att olje lampa inte lyser när jag slår om nyckel efter jag tanka

På vägen tillbaka dör varvräknaren och när jag kommer in i graset ser jag att ladd lampa är död o och så sluta sopa mätaren fungera igen tror även temp givaren är död och handbroms varning död också
tar då bort min ful lödning för släcka abs med olj lampa och inser att abs är död med

När jag varvar upp bilen vet inte hur mycket efter som varvräknaren är död så börjar batteri lampa lysa starkt och abs svagt och handbroms lampa svagt

Jag skruva ur hela instrumentpanelen för att leta glapp innan jag gav mig för kvällen.. Jag hitta massa hoby el från för ägaren så åkte hem googla lite


Verka som jag har glapp någon stans eller kan det var ecu som taget stryk av att lödde på en lampa till på olje lampa


ska prova bytta ut singla kabel på generatorn i morgon

i värsta fall får jag följa var kabel för leta kabel brott

någon som sitter på något bra tips om något jag kan ha missa
Till överst på sidan Gå ner
Nolton
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 41
Namn : Erik olsson
Från : Kumla
Kör : Sierra
Registration date : 15-04-19

El fell sierra xr4i 2.9 Empty
InläggRubrik: Sv: El fell sierra xr4i 2.9   El fell sierra xr4i 2.9 Icon_minitimetor 15 okt 2015, 14:38

Lagom frustrerad torde jag hade hitta en hjord som var felet bytte den och allt fungera som det skulle

Jag han backa ut ur grasert så var fel tillbaka suck.....

troligen en kabel i närheten som är glapp som jag kom i mot när jag pilla med den hjorden
Till överst på sidan Gå ner
Nolton
Skogenracing Small



Antal inlägg : 11
Age : 41
Namn : Erik olsson
Från : Kumla
Kör : Sierra
Registration date : 15-04-19

El fell sierra xr4i 2.9 Empty
InläggRubrik: Sv: El fell sierra xr4i 2.9   El fell sierra xr4i 2.9 Icon_minitimefre 16 okt 2015, 23:32

troligen säkrings boxen alla glapp är i

har fått liv i allt nu förutom olj lampan och bilen dör efter några sekunder tomgång nu suck

märket att tändnings reläet blev varmt


suck var jag hattar el fel
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





El fell sierra xr4i 2.9 Empty
InläggRubrik: Sv: El fell sierra xr4i 2.9   El fell sierra xr4i 2.9 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
El fell sierra xr4i 2.9
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Sierra Xr4i 24V
» XR4i Stylinglyktor
» pzykko - sierra xr4i drifting/bus bil
» Ford Sierra XR4i går dåligt
» Xr4i

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: