Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Turbobygga 2.9 12v

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Metalsierra
Skogenracing Small
Metalsierra


Antal inlägg : 7
Age : 30
Namn : Sebastian Karlsson
Från : Åland, Finland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 17-01-26

Turbobygga 2.9 12v Empty
InläggRubrik: Turbobygga 2.9 12v   Turbobygga 2.9 12v Icon_minitimetor 09 nov 2017, 23:31

Hej, Jag har införskaffat mig en Scorpio 2.9 12v V6 till min sierra och skall turbobygga  Very Happy  Söker efter 450-550hk så kommer bygga om hela motorn. Vill ha tips på vad för kolvar, stakar, packningar m.m som jag skall byta till för att komma så nära mitt mål som möjligt, kanske inte går ens upp till mina förhoppningar. Planerar å köra BMW låda på motorn och försöka få på bra vagnar som håller. EMU sprut tänkte jag satsa på. Men har ni någon erfarenhet av total ombyggd motor? Alla tips mottages som man bör tänka på. Finns det inget hopp om så mycket hästar så hjälp mig få så mycket det bara går då Turbobygga 2.9 12v Av-26 Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Metalsierra
Skogenracing Small
Metalsierra


Antal inlägg : 7
Age : 30
Namn : Sebastian Karlsson
Från : Åland, Finland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 17-01-26

Turbobygga 2.9 12v Empty
InläggRubrik: Sv: Turbobygga 2.9 12v   Turbobygga 2.9 12v Icon_minitimesön 12 nov 2017, 16:42

Och är det bäst att singel eller dubbel konvertera den med turbo? För och nackdelar med båda?
Till överst på sidan Gå ner
Håcke
Skogencrew
Håcke


Antal inlägg : 1091
Age : 52
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

Turbobygga 2.9 12v Empty
InläggRubrik: Sv: Turbobygga 2.9 12v   Turbobygga 2.9 12v Icon_minitimetis 14 nov 2017, 09:01

För dom effekterna du söker är det ett riktigt toppjobb med större ventiler och smidda kolvar och stakar som gäller Smile
Till överst på sidan Gå ner
Metalsierra
Skogenracing Small
Metalsierra


Antal inlägg : 7
Age : 30
Namn : Sebastian Karlsson
Från : Åland, Finland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 17-01-26

Turbobygga 2.9 12v Empty
InläggRubrik: Sv: Turbobygga 2.9 12v   Turbobygga 2.9 12v Icon_minitimetor 16 nov 2017, 19:53

Håcke skrev:
För dom effekterna du söker är det ett riktigt toppjobb med större ventiler och smidda kolvar och stakar som gäller Smile

Absolut så är det på listan att fixa topparna ordentligt. Vet du vad för stakar man bör köra och skall man skaffa cosworth kolvar på det? Smile Hur är det med vevaxeln å sånt. Och vilka vagnar tål mycket stryk? Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Turbobygga 2.9 12v Empty
InläggRubrik: Sv: Turbobygga 2.9 12v   Turbobygga 2.9 12v Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Turbobygga 2.9 12v
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: