Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vilken låda när Type-9 dör?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 35
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimetor 08 feb 2018, 17:05

Tjena alla skogsmän / kvinnor!

Satt och funderade på det här med type-9 lådan jag kör med idag.
Effekten jag kör med 263hp, 382nm vrid är lite över gränsen på effekt vad jag sett lådorna skall orka med trots uppgraderad koppling.

RX8 lådan verkar vara ett populärt alternativ i England men startmotorn sitter inte på rätt sida för att det skall lira smidigt vid ett swap tyvärr.

Vill bara slänga ut frågan innan type-9 lådan checkar ut vilken låda jag kan på ett smidigt sätt hänga på utan större modifikationer som klarar effekten och lite till kanske  king

Tacksam för hjälp!
Till överst på sidan Gå ner
Håcke
Skogencrew
Håcke


Antal inlägg : 1091
Age : 52
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimefre 09 feb 2018, 04:21

Mt75an från nyare sierror är starkare ! Men jag körde med min type9 låda i nästan 2 år iaf utan problem Smile
Till överst på sidan Gå ner
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 35
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimefre 09 feb 2018, 07:13

Håcke skrev:
Mt75an från nyare sierror är starkare ! Men jag körde med min type9 låda i nästan 2 år iaf utan problem Smile

Alright, kan jag behålla standard svänghjul,tryckplatta och lamell?
Några övriga modifikationer som måste ordnas för MT75:an ska gå på?

Vad hade du för effekt på motorn du körde med då? Surprised
Till överst på sidan Gå ner
Håcke
Skogencrew
Håcke


Antal inlägg : 1091
Age : 52
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimefre 09 feb 2018, 19:04

Tror du lär ha svänghjul och startmotor bara Smile

Allt mellan 220whp till 347whp
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimelör 10 feb 2018, 10:11

Tror typ-9an är rätt hållbar sålänge man inte härjar satan med kopplingsspark och ser till att få i växlarna. Jag rensade trean på en låda när jag inte riktigt fick i den och släppte upp kopplingen. Så mitt eget fel. Annars svinade jag duktigt med min pintoturbo och den höll fint. Jag åkte dessutom med lite mer effekt än vad du gör.

Kollade själv på rx8 låda till min nuvarande trackday BOB cosworth Sierra. Dock enbart för utväxlingens skull då jag inte är nöjd med MT75ans utväxling. Kommer inte ihåg just nu men en rx8 wankel varvar ju 9500 så blir fel där också har jag för mig. Var dock ett par år sen jag kollade om detta så kan inte säga att jag är bombsäker.

Hade jag varit du hade jag börjat oroa mig för detta när typ tredje typ nian rasat och inte när du inte ens kört ner den första Smile

Men det är bara min åsikt!
Förövrigt har du fått till ett riktigt fett stuk på bilen Smile

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 35
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimelör 10 feb 2018, 10:34

Jimmy skrev:
Tror typ-9an är rätt hållbar sålänge man inte härjar satan med kopplingsspark och ser till att få i växlarna. Jag rensade trean på en låda när jag inte riktigt fick i den och släppte upp kopplingen. Så mitt eget fel. Annars svinade jag duktigt med min pintoturbo och den höll fint. Jag åkte dessutom med lite mer effekt än vad du gör.

Kollade själv på rx8 låda till min nuvarande trackday BOB cosworth Sierra. Dock enbart för utväxlingens skull då jag inte är nöjd med MT75ans utväxling. Kommer inte ihåg just nu men en rx8 wankel varvar ju 9500 så blir fel där också har jag för mig. Var dock ett par år sen jag kollade om detta så kan inte säga att jag är bombsäker.

Hade jag varit du hade jag börjat oroa mig för detta när typ tredje typ nian rasat och inte när du inte ens kört ner den första Smile

Men det är bara min åsikt!
Förövrigt har du fått till ett riktigt fett stuk på bilen Smile

// Jimmy

Tack för din feedback Jimmy både på bilen och gällande lådan uppskattas!
Ja man får hoppas den håller kommande säsongen, det är "normal" körning som görs på gatan så inget överdrivet lekande/driftande ännu iallafall, ville bara få rätt information / tips när det händer helt enkelt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 35
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimelör 07 apr 2018, 15:31

Var ute en runda igår, och detta ljudet har kommit och gått under en period men nu verkar det hålla i sig.

Lådan som håller på att ge upp?

Ljudet kommer vid 20km/h + och upphör under den hastigheten.

Till överst på sidan Gå ner
Randombastard
Skogenracing Extreme
Randombastard


Antal inlägg : 404
Age : 35
Namn : Bobby
Från : Landskrona
Kör : Ford Sierra 2.0i
Registration date : 14-09-17

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimetis 08 maj 2018, 18:12

uppdatering, växellåda bytt, hjullager på båda sidorna ut bytade.

Stödlagret till kardanen bytades förra säsongen men nu lutar det åt att det är kasst... hur nu ett helt nytt lager kan ge upp så och skapa det ljudet :S
Till överst på sidan Gå ner
RuneDK
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 55
Age : 37
Namn : Rune
Från : Danmark
Kör : Før 316iT - snart 325iT
Registration date : 14-11-09

Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitimeons 03 jul 2019, 22:45

Håcke skrev:
Mt75an från nyare sierror är starkare ! Men jag körde med min type9 låda i nästan 2 år iaf utan problem Smile

Hvis man har 4 trins, tror jeg har type 3? Kan jeg så stadig nøjes med starter og svinghjul fra dohc, eller skal jeg også have kardan?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vilken låda när Type-9 dör? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken låda när Type-9 dör?   Vilken låda när Type-9 dör? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vilken låda när Type-9 dör?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford Type-9 Låda Shortshift
» Vilken färg med vilken färg på tpsen till ford sierra dohc 2.0
» BTR Tomei type S
» ta ner låda på 325 e36, ett helvetet?
» 325 e36 låda i e34?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: