Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc

Gå ner 
+155
Anna_B
Jim_H
stenemo
joeek
emiliutti
SSR-Hans
Biiren
Ekson
J.Andersson
Rake
JTPerformance
Wombat
akerlof_
Anton_N97
Wollinger
Oggster
nameless90
Matte_s
Mike_Litoris
plåtis
konstapelkazk
krille_CoX
mister_tuned
Redbullen
Robinson
lewwan
Sten
naddut
stuff
Painlake Racing
Blue baby
Cowhill racing
racepeter
musse
Knasen
Mackan900
hessu75
Casy86
anton s
marntell
asjohem
driftz28
drzero
Backbone
danteho
SalkerF
Denniz
Siljaspeedshop
Festerkatt
Johansson
Alexander92
pejo89
Dannexx
rikard_vinkelslip@hotmail
oskar.ax
hardy4
021petterzzon
Fjellström
Röbba
FilipD
turbospool
Holme
solsken
henke_92
dachevyman
Lazer94
Åsa-Johan
Budda
Curious1
marcus.fl
Forsberg
Frolen
rydan88
saypay
Mrpete
Grey
JH
Steve
jakobgunnarsson
bosse
Limpdjur
Eljest
_Macce_
EvoAlex
Fredrikhenriksson
nuffe88
mrr
WTB
mantaturbo
houk
vurstingmk2
Joel
Henrik
Consul72
tompa_91
Awpelqvist
NIKKELICIOUS
Turboglöggen
xstream
Crisse
e46turbo
Fritte
Haggen
kizen
Axxel_021
_tommy
jol
Fordpappa
sjöblom!
bonnalex
740_klasson
eXter
bjogum
patric2001
Eriksson
theymmot
_energi_
Sköld
persson121
bäckerracing
Bagge_Turbo
sierraboss
Jonte
_Glenne_
Wike
Hedin_
Chris__
MantaMania
ricze
Schimpy
xepez
Peter_A
Mantel
Kverna
Team HR
dutten
Palmqvist
190ecosworth
Vr6
bumbi
Jeppo
mbfidde
kjerre
Roobin
robsan
Öbbe
jockelw
Anton
_-gniraz-_
Henka_
w8stg8
fredda
Lindskog
TICSierra
Mikael
159 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 23 ... 42, 43, 44  Nästa
FörfattareMeddelande
Oggster
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 27
Namn : Oskar Lindqvist
Från : Uppsala
Kör : Volvo 16v Turbo/B230FT
Registration date : 15-09-27

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 sep 2015, 10:31

Nån som har startmapp till B230 16v turbo? Original volvo fördelare och tändspole
Tack på förhand
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 sep 2015, 18:45

För lite info för att kunna göra en startmapp
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Oggster
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 27
Namn : Oskar Lindqvist
Från : Uppsala
Kör : Volvo 16v Turbo/B230FT
Registration date : 15-09-27

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 sep 2015, 21:04

Mikael skrev:
För lite info för att kunna göra en startmapp

org vr givare
1000cc låg-ohm spridare
orginal tändspole och fördelare
E85
Gt30 turbo
Org 16v Topp
Volvo 850 Tps
ms1v3
Nåt mer som behövs? min första bil med eftermarknadssprut :/
Tack på förhand
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 sep 2015, 21:24

Du har mapp på din hotmail adress
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Oggster
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 27
Namn : Oskar Lindqvist
Från : Uppsala
Kör : Volvo 16v Turbo/B230FT
Registration date : 15-09-27

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 sep 2015, 21:50

Mikael skrev:
Du har mapp på din hotmail adress

Tack så hemskt mycket! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Wollinger
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 31
Namn : Linus Wollinger
Från : Oskarshamn
Kör : Golf V
Registration date : 15-10-02

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimefre 02 okt 2015, 20:24

Hallå! Har en ford v6 motor som jag kopplat in ett ms1 v2.2 på med orginal edis6 styrning. Har kopplat allt efter kopplingsschema men har problem med att så fort tändning läggs på så öppnar den alla insprutare och håller dem öppna så motorn blir full med bränsle.. några ideer vad det kan vara för fel?
Tacksam för svar!
Mvh Linus
Till överst på sidan Gå ner
Anton_N97
Skogenracing Medium
Anton_N97


Antal inlägg : 74
Age : 27
Namn : Anton Nordberg
Från : Åland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 15-08-02

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimelör 31 okt 2015, 17:33

Har införskaffat MS1v3 begangnat så har bara kablar och kablen som går till datorn samt tillhärande programmen, vad behöver jag köpa till tändningen då sprutet är byggd för tändfördelare och scorpio motorn har elektroniskt styrt om jag ej har fel (16v)
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimelör 31 okt 2015, 18:24

Tja du behöver troligtvis löda om inne i boxen om det är byggt för fördelare och du har något slags tändblock
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Anton_N97
Skogenracing Medium
Anton_N97


Antal inlägg : 74
Age : 27
Namn : Anton Nordberg
Från : Åland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 15-08-02

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimelör 31 okt 2015, 18:49

Okej, finns det något schema som kan underlätta? Har ju nämligen ett tändsteg och spole liggandes som jag skulle para med mset från början. Tog stopp när jag upptäkte att MSet hade en utgång. Tackar för snabbt svar
Till överst på sidan Gå ner
akerlof_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Age : 30
Namn : Tobias
Från : Uppsala
Kör : Volvo
Registration date : 15-12-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 dec 2015, 16:08

Tja, Har en b230 16v med MS2V3 och wasted spark tändning med dubbla tändsteg i boxen, använder original vr-givare 60-2, ja har varvsignal i tunerstudio och har justerat pottarna enl guider men ja får ändå ingen gnista på något stift.
har testat med olika stift men blev ingen skillnad. har ström till tändspolen när startmotorn går. testat andra vr givare och även polvänt givaren men blev ingen skillnad.
kablage till spolen är ok. verkar som att boxen inte skickar jord till tändspolen av nån anledning.
Någon som har nån ide på vad som kan vara fel?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 dec 2015, 22:08

Svårt att säga vad som är fel, aktiverat utgångarna osv?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
akerlof_
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Age : 30
Namn : Tobias
Från : Uppsala
Kör : Volvo
Registration date : 15-12-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 dec 2015, 23:44

Vart aktiverar man utgångarna? Spridare och givare fungerar som dom ska allting förutom tändningen. Kan det vara nått i boxen som är trasigt? när ja kör på startmotorn och kollar i tooth logger så ser det ut som att den tappar tand räkningen/vr signalen efter ca ett varv men den visar ändå varvsignal hela tiden
Till överst på sidan Gå ner
Wombat
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 33
Namn : Hampus
Från : Sjöbo
Kör : Volvo
Registration date : 16-03-10

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimefre 11 mar 2016, 12:42

Tjena

Har en volvo740 med b230fk från 940 som jag ska montera ett ms3x357-c på. motorn är helt orignal
skulle behöva en start mapp.

sjukaste1991@gmail.com

tack så mycket
mvh
Till överst på sidan Gå ner
JTPerformance
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 34
Namn : Jimmy
Från : malmö
Kör : 940
Registration date : 14-11-16

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimetor 17 mar 2016, 14:58

Någon som har en startmapp till BMW M20?Smile ms1 v3 Smile som kan dra iväg det på ett mail?Smile tacksam:) bom_box@hotmail.com
Till överst på sidan Gå ner
Rake
Skogenracing Small
Rake


Antal inlägg : 4
Age : 32
Namn : Mikael Landsberg
Från : Alingsås
Kör : Volvo 940 Turbo och S70 brukis
Registration date : 11-11-10

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 27 mar 2016, 13:45

Jag har kopplat in MS2 V3.0 i min 940 Turbo med wasted spark osv.
Men har lite frågor angående inkoppling av knacksensor, min box har knacksensor ingång och jag har följt denna sida: http://www.megamanual.com/ms2/knock.htm
En kabel från modulen ska gå till sensorn, men ska den andra kabeln till sensorn vara jord eller plusmatning? Samt vad är vad på kontaktstycket (A, B) till sensorn?


Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Xdrsdw
Till överst på sidan Gå ner
J.Andersson
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 39
Namn : Jimmy
Från : Norrköping
Kör : BMW 325iA
Registration date : 11-06-12

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimelör 07 maj 2016, 09:55

Förslag på skärmad-kabel om man ska förlänga vr-givare osv?

Ni som kör bmw hur har ni löst strömkretsen av/på? som på bilden nedan? eller med extra relä?

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 2009yea
Till överst på sidan Gå ner
J.Andersson
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 39
Namn : Jimmy
Från : Norrköping
Kör : BMW 325iA
Registration date : 11-06-12

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimetis 17 maj 2016, 21:06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 13249503_10154038548976006_2100386147_n

Har byggt ett PNP med:
MS1V3 extra, 029y4 firmware.
6orginal tändstegen wastedfire i adapterlådan
JS3: Tacho out
VR lödd
Utan tomgångsreglering.


T3/t4 turbo@1bar.
Deka630.
M50 renoverad motor, renoverad topp, 12,9bult.
catchtank med 044 som matande.

Var hittar jag en bra grundmapp?
Till överst på sidan Gå ner
Ekson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 36
Namn : Jonas
Från : Enander
Kör : Volvo
Registration date : 16-08-07

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimemån 08 aug 2016, 10:04

Hej!

Finns det någon snäll själ som har en start mapp till b230
Jag har ett ms1 v3
B230 original svänghjul med triggerpunkter 60-2
780cc låg ohm, bensin
Enkelspole med fördelare.

Mail: enander.88@hotmail.com

Mvh Jonas
Till överst på sidan Gå ner
Biiren
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 39
Namn : Björn
Från : Hönö
Kör : Volvo, locost
Registration date : 16-08-08

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimemån 08 aug 2016, 22:54

Söker också någon typ av start mapp till b230

875cc spridare
Gt28 turbo
Typ 2bars ladd
Bensin
Wasted spark
Ms2v3

Bjorn.knutsson@ovarvet.se

Tackar.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimetis 09 aug 2016, 20:28

Ursäkta jag har varit lite för tyst här. Det är en del pyssel med startmappar om det ska bli bra och inte riktigt haft den tiden. Har skickat till två sista, är det någon som fortfarande saknar något så skriv här bara eller skicks pm

Jag har också mycket få mappar till MS2 och MS3 och idag jobbar jag nästan enbart med Ecumaster som har lyft det här med prisvärt insprut till nya nivåer
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
oskar.ax
Skogenracing Small



Antal inlägg : 19
Age : 37
Namn : Oskar
Från : Ax
Kör : Volvo/Bmw
Registration date : 12-12-01

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Problem med trigger angle nymont BMW m10   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimesön 18 sep 2016, 22:57

Hej! Har en 318 e21 med m10 motor som någon i ert skogenracing gäng satt ihop för ett antal år sedan. Detta är andra gången jag äger bilen och nu har motorn precis varit nerplockad och fått sig en renovering. Jag har inte själv haft motorn nerplockad. När jag startar motorn så vill den knappt gå och när jag strobar tändningen så tänder den ca 20 grader efter tdc. Jag måste ändra trigger angle från tidigare 60 till 20 för att motorn ska börja gå bättre. Men hur jag än gör och ändrar i toner studio så kan jag inte köra på trigger angle 60 som jag gjort innan motorn plockades ner. Trigger signalen tas från kamaxel drevet på 4 punkter. Kan det ha blivit fel där? Är det ett flytande drev? Hur ska jag ställa/nollställa allt igen? Bilen gick perfekt innan allting skrivandes ner så samma mapp ska fungera även nu.

Tips o hjälp emottages gärna.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimemån 19 sep 2016, 19:26

oskar.ax skrev:
Hej! Har en 318 e21 med m10 motor som någon i ert skogenracing gäng satt ihop för ett antal år sedan. Detta är andra gången jag äger bilen och nu har motorn precis varit nerplockad och fått sig en renovering. Jag har inte själv haft motorn nerplockad. När jag startar motorn så vill den knappt gå och när jag strobar tändningen så tänder den ca 20 grader efter tdc. Jag måste ändra trigger angle från tidigare 60 till 20 för att motorn ska börja gå bättre. Men hur jag än gör och ändrar i toner studio så kan jag inte köra på trigger angle 60 som jag gjort innan motorn plockades ner. Trigger signalen tas från kamaxel drevet på 4 punkter. Kan det ha blivit fel där? Är det ett flytande drev? Hur ska jag ställa/nollställa allt igen? Bilen gick perfekt innan allting skrivandes ner så samma mapp ska fungera även nu.

Tips o hjälp emottages gärna.

Har du satt tillbaka distanserna som ska vara till triggern, och har du rätt skruv? spelet ska vara runt 0.8mm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
oskar.ax
Skogenracing Small



Antal inlägg : 19
Age : 37
Namn : Oskar
Från : Ax
Kör : Volvo/Bmw
Registration date : 12-12-01

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimemån 19 sep 2016, 20:00

Hej

Givaren sitter exakt som den suttit innan, har varvtal och bilen startar.

Dock har jag idag fortsatt att felsöka och fundera och jag har lite saker som jag kollat och vill gärna ha feedback på det. Tog bilder också men har ingen aning om hur jag får upp det här.

Jag förklarar: Jag vrider motorn till TDC på vevaxeln, kollar kamaxeln och den är också nollad. Märkningen rakt upp och nockarna på 1ans cyl står rakt ner. Öppnar fördelarlocket och då står rotorn mot 1an. Allting så långt stämmer. Om jag efter detta kollar kamdrevet där det sitter 4st bultskallar med jämt mellanrum så står givaren mitt imellan två skallar. Om jag förstått allting rätt så ska givaren stå mitt för en bultskalle när allting står på noll? Kamdrevet ser inte ut att vara flytande så man kan inte sätta det fel heller. Jag bara spekulerar nu men om allting stämmer så som jag kollat så har kammen stått fel när man borrat och satt i givaren. Jag fick aldrig motorn att vilja varva mycket mer än 5000rpm så det kanske kan vara så? Jag säger inte att det är så men jag hittar inga andra orsaker. Ställer jag trigger angle på 60 som det varit innan så går bilen med ca 30 graders eftertändning. Drar jag ner trigger angle till 0 så får jag den att tända precis på nollmarkeringen. Den varvar upp lätt o ledigt och känns pigg, mycket piggare än innan motorn plockades ner.(trots låg tändning).

Jag har inte sovit ordentligt på 2 dagar nu för jag kan inte begripa hur detta har hänt. Jag har som sagt bilder som jag kan skicka om du vill kika.

Mvh Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimemån 19 sep 2016, 20:30

Det är inte så att du måste vrida fördelaren lite. kan vara så att den ligger lite för nära en nock. inte råkat byta fördelare eller liknande?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
oskar.ax
Skogenracing Small



Antal inlägg : 19
Age : 37
Namn : Oskar
Från : Ax
Kör : Volvo/Bmw
Registration date : 12-12-01

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitimemån 19 sep 2016, 20:49

Fördelaren är samma som innan. Jag har provat vrida fördelaren på alla håll med stroblampan samtidigt och det förändrar ingenting tyvärr. Har jag rätt när jag säger att vr-givaren (tror det är vr) står mitt för en triggerpunkt så ska gnistan släppas? Det spelar alltså roll hur det snurrar där inne? För nu när givaren står mellan två punkter på kamdrevet så tänder den för sent, vilket stämmer med teorin.

Jag har dubbelkollat och trippelkollat nollmarkeringarna. Jag har inte tillgång till någon verkstadsmanual till den motorn men markeringarna är tydliga. Ska testa lägga upp bilderna.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 43 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
Till överst på sidan 
Sida 43 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 23 ... 42, 43, 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!
» Dumma frågor om Megasquirt
» Megasquirt frågor om sparkpout settings
» Den stora bortförklaringstråden
» B: Isbils tråden!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: